Terug naar overzicht
BHC

Toegepaste oplossingen

Maak een afspraak

BHC

Complexe dossiermolen beheren met Sharepoint!

Belgisch Hypotheek Centrum beheert complexe dossiermolen met SharePoint-technologie!

De aankoop van vastgoed vergt een massa papierwerk, en tal van die documenten moeten voortdurend worden opgestuurd. Bij het Belgisch Hypotheek Centrum kunnen ze ervan meespreken, want daar behandelen ze maandelijks maar liefst zo’n honderd, vaak ingewikkelde hypothecaire aktes. Doordat het bedrijf behalve een hoofdkantoor ook nog eens zeven bijkantoren heeft, staat het voor een enorme administratieve uitdaging. 

Met de hulp van Microsoft Office SharePoint Server 2007 wordt het beheer van al die vuistdikke dossiers een stuk eenvoudiger. Iedereen die aan het dossier moet werken, heeft toegang tot een digitale versie ervan. Die dossiers zijn veel sneller op te zoeken en te bewerken dan hun papieren tegenhangers, en kunnen ook makkelijker worden gedeeld. 

Daarnaast werd ook Microsoft Windows Small Business Server geïnstalleerd, waardoor zowel de secretaresses als de agenten van het BHC op elk moment van de dag toegang hebben tot een centrale agenda. Sommigen raadplegen die agenda en hun e-mail overigens ook via hun smartphone. Met de nieuwe server is het netwerk beter beveiligd en is het veel makkelijker geworden om back-ups te maken.