Terug naar overzicht
Maak een afspraak

Mireille nv

jarenlange samenwerking geeft vertrouwen

De jarenlange samenwerking tussen Mireille nv, de industriële wasserij uit Heusden-Zolder, en EuroSys gaf Mireille het vertrouwen om ook bij de vernieuwing van hun servers en storage beroep te doen op EuroSys. Het resultaat is niet enkel een betere beveiliging en performantie, maar ook een tevreden en geruste klant.

Koen Vandevenne, CEO bij Mireille, vertelt: “Ons vorige serverpark was verouderd en de garantie zou weldra gaan verlopen. Na de initiële 5 jaar hadden we de garantie al eens met 2 bijkomende jaren verlengd waarmee we op het maximum zaten en het dus echt wel tijd was voor een vervanging.” Voor deze vervanging deed Mireille zonder twijfel beroep op EuroSys. Koen Vandevenne: “We hebben geen concurrerende offertes opgevraagd. Wij hebben een heel specifieke IT-omgeving die je toch echt wel moet kennen. Wij laten niet zomaar iedereen op onze omgeving los omdat er toch wel wat servers, randapparatuur en software aan elkaar gekoppeld zijn. Bovendien communiceren wij over een MPLS glasvezelverbinding van Destiny met onze tweede vestiging. Daar moet allemaal goed rekening mee gehouden worden. We weten dat we hiervoor op EuroSys kunnen vertrouwen. Zij kennen het hier vanbinnen en vanbuiten.”

Voordelen van de nieuwe servers

De keuze voor EuroSys als partner bleek de juiste te zijn. De servers en storage werden zonder moeite geïnstalleerd en zo goed als zonder enige downtime voor hun medewerkers en processen. “Onze bedrijfszekerheid en flexibiliteit is verhoogd met deze nieuwe apparatuur. Ook de performantie is een stuk verbeterd door de nieuwe servers en de upgrade van het netwerk. Onze servers zijn nu allemaal via redundante 10gbit verbindingen aangesloten op de primaire Switchen. Van daaruit werden ook ontdubbelde 10gbit glasvezelverbindingen voorzien naar alle secundaire switchen. Een hele verbetering. Dit alles maakt dat we heel gemakkelijk real-time bijkomende virtuele servers kunnen installeren of migreren met weinig tot geen impact op de productie,” vertelt de CEO.

Dell EMC server bij Mireille

Altijd support beschikbaar

Naast de nieuwe apparatuur koos Mireille ook voor een uitgebreider serviceplan bij EuroSys. “Sinds 2020 is het bestaande serviceplan uitgebreid. Enerzijds hebben we op advies van de service engineer het onderhoud uitgebreid van een halve dag per keer naar een hele dag. Dit gedeeltelijk omdat de oude en de nieuwe software omgeving nog naast elkaar gebruikt worden omwille van een ERP migratie. Anderzijds hebben we ook ingetekend op de 24/7 support zodat we ook buiten de kantooruren beroep kunnen doen op hun technische dienst,“ zegt Koen Vandevenne. En die beslissing heeft hen nog geen windeieren gelegd.

Koen verduidelijkt: “We zijn er zeer tevreden van dat we dat gedaan hebben. Het onderhoud toont ook meer en meer zijn waarde aan. Zo wordt er bijvoorbeeld heel kort op de bal gespeeld bij updates, wat ons al verschillende problemen bespaard heeft. IvITa is bij ons levensnoodzakelijk. Die tool heeft ook al echt zijn waarde bewezen. Zo kregen wij vb. recent ‘s nachts een alarm bij een grootschalige internetpanne alsook in een weekend bij een stroompanne wegens wateroverlast.”

De start van de samenwerking

Hoe is het verhaal van Mireille en EuroSys eigenlijk begonnen? Die start gaat heel lang terug. Koen Vandevenne: “Toen Mark Lens nog vanuit zijn garage werkte, zijn wij begonnen met randapparatuur (printers, switchen...) bij EuroSys aan te kopen. Zo hebben we het bedrijf leren kennen. In 2014 hebben we onze eerste servers bij hen aangekocht en geïnstalleerd.”

wasserij Mireille

Een sterke samenwerking vol vertrouwen

Sindsdien is de samenwerking alleen maar beter geworden. “Sinds we onze eerste servers bij EuroSys aankochten, hebben we nog altijd dezelfde service engineers die hier over de vloer komen. Ze kennen de situatie goed en we kennen elkaar. Het is heel belangrijk dat je vaste contactpersonen hebt op wie je kan terugvallen. Ze hebben onlangs nog maar eens bewezen dat ze er staan als het nodig is. In een omgeving waarin vanalles aan elkaar hangt en waarin verschillende processen draaien waarbij vaak meerdere partijen betrokken zijn, daar gebeurt altijd wel iets. Dat kan je niemand kwalijk nemen, maar het is belangrijk dat je snel en efficiënt geholpen wordt. Dat je de juiste mensen ter beschikking krijgt die je kunnen verder helpen en dat je de mensen kan bereiken. Daar zijn wij zeer tevreden van. EuroSys laat ons nooit in de steek. Of dat nu in het weekend, ’s nachts of overdag is, dat maakt niet uit. We hebben net enkele problemen gehad waar EuroSys niet de oorzaak was, maar ons wel heeft verder geholpen. En dan zie je dat die mensen alles doen wat kan, wat nodig is, om te zorgen dat de problemen snel worden opgelost of voorkomen worden. Ze zoeken naar oplossingen en verbeteringen. Dat geeft vertrouwen en dat zorgt ervoor dat je geen concurrerende offertes opvraagt op het moment dat je nieuwe servers installeert. Het gaat hier tenslotte om de kern van ons bedrijf. Ons bedrijf draait op die servers en software,” vertelt een tevreden CEO.

Ook het contact met de account manager loopt goed. Koen Vandevenne: “We vinden elkaar. En als het nodig is, dan springt hij in. We doen wel eens een beroep op EuroSys, op hun kennis en ervaring, voor vragen waar wij mee zitten. Dan doen we een call of komt de account manager eens langs om toe te lichten wat de mogelijkheden zijn. Aan de hand van die informatie kunnen wij weer verder en kunnen we beslissingen nemen. Ik vind het belangrijk dat dat erbij hoort. Dat we de situatie eens kunnen bespreken zonder dat daar onmiddellijk een verkoop aan vasthangt. Gewoon de kennis delen. Dat is ook een stuk waarvoor wij op EuroSys rekenen. Het vertrouwen is in de jaren zodanig opgebouwd en wij merken ook dat we de juiste informatie krijgen via EuroSys. Daarom zijn wij niet geneigd om daar derden tussen te laten komen.”

Over Mireille nv

Mireille is een industriële wasserij met drie activiteiten: textielverzorging, vloerhygiëne (schoonloopmatten aan de inkom van winkels, horeca en bedrijven) en verkoop van persoonlijke beschermingsmiddelen (werkkledij van top tot teen). Het bedrijf is in 1995 begonnen als particuliere wasserij, maar sinds dit jaar werken ze 100% B2B. Mireille heeft twee vestigingen. De hoofdzetel en de productie is gevestigd in Heusden-Zolder en in Merchtem beschikt het bedrijf nog over een distributiecentrum en callcenter. Mireille stelt 250 medewerkers tewerk, waarvan 2/3e vrouwen, en werkt voor bijna 10.000 ondernemingen.

www.mireille.be

vrachtwagen Mireille wasserij