

Toegepaste oplossingen
vzw CWZC
In bovenstaand filmpje vertelt onze klant vzw CWZC over de samenwerking met EuroSys.
De voorbije maanden zijn voor vzw CWZC heel intensief geweest. Zij zijn actief in de ouderenzorg en baten op 3 campussen maar liefst 349 woongelegenheden uit. Organisatorisch kregen ze de afgelopen maanden dus flink wat te verwerken: met het personeel, de bewoners en hun families. Ze hebben te maken gekregen met heel wat uitdagingen waarbij ICT een belangrijke plaats innam. Zoals bijvoorbeeld de communicatie onderling tussen het management en de 3 campussen, maar zeker ook de communicatie naar het personeel. Op een heel snelle manier moesten ze nieuwe, veranderende COVID-richtlijnen overbrengen naar alle medewerkers. En dan is er nog de communicatie richting de families. CWZC werkt met open huizen, wat betekent dat families heel vaak langskomen om de ouderen te bezoeken. Plotseling kwam er het bezoekersverbod, waarbij families geen toegang meer kregen tot het woonzorgcentrum. CWZC moest op zoek naar een oplossing om hun bewoners terug in contact te brengen met hun families.
Doordat ze reeds de stap naar digitale transformatie hadden gezet, verliep dit proces vlotter dan bij concullega’s die hier nog de eerste stappen moesten zetten. Bij CWZC hadden ze o.a. de fysieke servers al overgezet naar de cloud. Nieuwe e-mailadressen werden aangemaakt, er werd gewerkt met Microsoft Forms, wat resulteerde in minder papieren, en alles werd in de mate van het mogelijke gedigitaliseerd.
Vooral de overschakeling naar Office 365 is een grote stap geweest. Door dit platform te gaan gebruiken konden ze heel snel applicaties zoals Microsoft Teams uitrollen en dat heeft hen heel goed geholpen toen de COVID-maatregelen werden aangekondigd. Zo konden ze heel snel communiceren met zowel de medewerkers als met de bewoners, die dan contact konden leggen met het thuisfront via tablets.
De jarenlange samenwerking met EuroSys wordt ondertussen aanzien als een partnership waarbij EuroSys, met kennis van zaken, altijd een oplossing op maat aanreikt. Ook ten tijde van de coronacrisis hebben ze bij CWZC met hun vragen en uitdagingen kunnen rekenen op hun IT-partner. EuroSys reikte op een heel snelle, efficiënte en duurzame manier oplossingen aan die CWZC geholpen hebben in de voorbije intensieve maanden. Wij danken CWZC alvast voor het vertrouwen en kijken uit naar de toekomst.