
Contactendatabase automatisch updaten via Wifi
Het is eindelijk afgelopen met het tijdrovende manueel updaten van contactgegevens. Cisco Meraki, Teamleader en Cogetix bundelen hun krachten en automatiseren het aanvullen en up-to-date houden van een contactendatabase.
“Door Meraki te koppelen met Teamleader CRM kunnen we de digitale aanmeldgegevens waarmee bezoekers zich registreren voor draadloos internet, automatisch in je contactendatabase droppen”, klinkt het. “Organisaties die gratis wifi aanbieden aan hun bezoekers, krijgen er zo ‘wifileads’ bij.”
Meraki en Teamleader voorzien een ‘marketplace’ met bestaande gratis software en applicaties om je netwerk te koppelen, waardoor je meer uit je CRM kan halen. Op die manier kunnen kantoren en showrooms via hun eigen Wifi-portaal bezoekersgegevens toevoegen aan hun CRM, aangezien die data als lead in de CRM wordt geïmporteerd.
De definitieve versie van de integratie – wifileads – is vandaag al klaar en is gratis beschikbaar in de Teamleader Marketplace. Teamleader-klanten die surfen via Meraki kunnen er onmiddellijk mee aan de slag. In vier stappen hebben ze hun Cisco Meraki-netwerk met Teamleader gekoppeld – zonder extra soft- of hardware, noch technische kennis. Wifileads is ook conform met GDPR: de gebruikers van je netwerk geven immers al dan niet toestemming om de gegevens op te slaan.
De wifileads API vertelt in een overzichtelijk dashboard hoeveel wifi-gebruikers er zijn en hoeveel contacten al met succes aan Teamleader zijn toegevoegd. Het enige wat de je nog moet doen, is je bezoekers stimuleren om de gratis wifi te gebruiken!
Voor aanbevelingen over wat je precies moet doen of met vragen over deze toepassing, kan je altijd bij ons terecht.
Wendy Daniels
Business Productivity Consultant
[email protected] - T. +32 11 24 69 59