Terug naar overzicht
19-07-2021

Een out of office instellen in Microsoft Teams

Ben je tijdelijk niet aanwezig op je werk? Dan is het handig een out of office status in te stellen op je Teams profiel. Zo houd je je teamgenoten op de hoogte dat je niet aanwezig bent en dus niet (of moeilijk) bereikbaar bent. Je collega’s zullen dan, wanneer ze je een chatbericht versturen of je profiel openen, automatisch een melding te zien krijgen dat je afwezig bent en mogelijk niet reageert op je berichten.

Een out of office status instellen in Microsoft Teams is heel eenvoudig. We lijsten de verschillende stappen voor je op.

  1. Klik op je Teams profiel en kies voor ‘Statusbericht instellen’
  2. Klik op ‘Planning niet aanwezig’
  3. Vink de optie ‘Automatische antwoorden inschakelen’ aan
  4. Typ het gewenste out of office bericht in het tekstvak
    Extra: dit bericht wordt dan ook verzonden in Outlook, als automatisch antwoord
  5. Wil je het bericht ook tonen aan mensen buiten je organisatie?
    Vink dan de optie ‘Antwoorden verzenden buiten mijn organisatie’ aan.
    Vervolgens kan je kiezen of je dit enkel toont bij je eigen contactpersonen of bij alle externe contactpersonen. Bijkomend kan je een aangepast bericht instellen voor mensen buiten je organisatie.
  6. Selecteer de optie ‘Antwoorden alleen tijdens deze periode verzenden’ 
  7. Duid de periode aan waarin je afwezig bent
  8. Klik op ‘Opslaan’

Je out of office is nu ingesteld. Zo kan je met een gerust hart genieten van je welverdiende vakantie.

We wensen je alvast veel plezier!