Terug naar overzicht

Hoe kies ik een betrouwbare printpartner?

In de 30 jaar dat ik in de printing business werk, heb ik gemerkt dat veel bedrijven worstelen in hun zoektocht naar de ideale printpartner. Printers zijn ook zo geëvolueerd door de jaren heen zodat er tegenwoordig veel meer bij komt kijken om een goede printpartner te vinden dan pakweg 20 jaar geleden. Denk maar aan de printsolutions en document archiveringssolutions en de software die hierbij komt kijken. Ook security is een heel belangrijk aspect. Zeker sinds de komst van GDPR begin dit jaar. Er moet dus met veel factoren rekening gehouden worden voor u beslist met welke printpartner u in zee gaat.

printers bij eurosys

Tijdens de vele prospectiebezoeken bij potentiele klanten hoor ik vaak dezelfde “pains” bij hun partners, zoals:

  • Slechte service 
  • Verkeerde oplossingen aangeboden
  • Onoverzichtelijke facturatie
  • Totaal gebrek aan algemene opvolging van printdossiers (mede door veel veranderingen van jonge accountmanagers die zich snel moeten/willen bewijzen)
  • Te dure en niet ecologische toestellen
  • ……. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Met EuroSys Business onderscheiden we ons met onze service. Wij hebben als IT bedrijf wel een dedicated printafdeling die zich elke dag focust en inzet om deze problematiek te vermijden. Printing is voor ons mede core business geworden de afgelopen jaren. Dat ons dat de afgelopen jaren geen windeieren heeft gelegd, bewijst ons Platinum Partnership met Kyocera Document Solutions België. Hiermee behoren we tot de top in België qua levering van Kyocera machines. Deze toestellen genieten een excellente service na verkoop door eigen Kyocera engineers. Op die manier hoeft u zich niet met uw printerpark bezig te houden en kunt u zich 100% focussen op uw core business. En mocht er toch een probleem(pje) zijn, dan is dat “ons” probleem en niet dat van u.

printpartner eurosys kyocera

Dankzij uw printpartner besparen op uw printkosten? “Eerst rekenen daarna pas tekenen”

Om 1 van de bovenstaande “pains” eruit te pikken, hoor ik toch wel vaak de woorden “duur en veel”. Dat is op te lossen door direct op de prijs te drukken, maar het kan ook anders. Namelijk door het printgedrag, het aantal toestellen en zeker het stukje ecologie mee te nemen in het totale verhaal. Met Kyocera is de “footprint” die we achterlaten dermate klein en is er over de kleinste dingen nagedacht. Zo moeten we bv. bij de nieuwe Taskalfa serie geen aparte afvaltoners meer opsturen. De lege zwarte tonercontainer dient als afvaltoner.  Klein detail misschien, maar toch verkleint dit aanzienlijk de impact op ons o zo dierbaar milieu.

Met printsolutions zien we in grotere printomgevingen steeds een stevige daling in het printvolume omdat gebruikers zich op deze manier “gecontroleerd” voelen. Hierdoor wordt er bewust of onbewust, minder snel tot printen overgegaan. Dat heeft natuurlijk direct een impact op de kost. 
Vandaar dat we tijdens het voortraject steeds de behoeften en het verbruik wensen te kennen om daarna met deze  gegevens aan de slag te gaan en de juiste oplossing bieden.

Tot slot is het uiterst belangrijk het type documenten te kennen dat binnen een organisatie wordt afgedrukt. Met Kyocera hebben we een unieke formule genaamd 3-kleuren teller of Pro Rato Colour System. Hierbij wordt elke kleurenpagina door de machine geëvalueerd en verrekend in een Laag-Mid-Hoog niveau. Wij meten in bijna alle omgevingen printvolumes 75% Laag – 20% Mid – 5% Hoog. Dit wordt maand na maand aan reëel verbruik  gerekend. Op die manier betaalt u enkel het effectief verbruik en betaalt u nooit teveel. In de meeste printstudies die we bij prospecten/klanten bespreken zien we een directe besparing tot wel 60%!

printpartner eurosys kyocera kleurdekking

Mocht u hier nog over twijfelen, dan druk ik voor u met veel plezier enkele proefdocumenten af met een duidelijke bedrukkingsgraad Laag-Mid-Hoog zodat u met uw eigen ogen kunt zien dat deze formule echt werkt en opmerkelijke besparingen oplevert.

Voorbeeld uitgewerkt voor een klant met 5 machines: 

printers besparen voorbeeld

Een printpartner kiezen: “Bezint voor ge bemint”

Aan de keuze voor een stabiele en kostenbesparende printpartner gaat altijd een pre-sales traject vooraf. Een goed gesprek vooraf maakt tevreden klanten achteraf en daar gaan we voor….. alleen maar supertevreden klanten waar we een jarenlange relatie mee opbouwen en waar we steeds met opgeheven hoofd mogen binnenwandelen.

Bent u van mening dat uw huidige printinfrastructuur veel beter(-koop) kan, dan zit ik heel graag met u samen om van gedachten te wisselen. Contacteer me en we maken zo snel mogelijk een afspraak.

Spreken we elkaar kortelings ? Ik kijk er alvast naar uit.

Met vriendelijke groeten,

Danny Willekens
Printing & Solutions consultant
linkedin
[email protected]