
In 4 stappen slimmer samenwerken met Office 365
Met deze 4 eenvoudige stappen creëer je een samenwerkend topteam.
Stap 1: Creëer ruimte voor het individu
De eerste stap in het opbouwen van een efficiënt samenwerkend team is: geef ruimte aan het individu. Samen lunchen, teamdagen en workshops zijn manieren om elkaar beter te leren kennen. Intranet is een perfect platform om daarbij op de hoogte te blijven van elkaar. Met Intranet via SharePoint in Office 365 deel je verjaardagen, bijzondere momenten zoals een huwelijk of foto’s van een bedrijfsfeest of sportactiviteit. Je leert met behulp van SharePoint van Office 365 ook elkaars hobby’s, vaardigheden, doelen en talenten kennen.
"Elkaar beter leren kennen, zorgt ervoor dat je elkaar begrijpt en daardoor beter samenwerkt."
Interview met Leen Van Dammee: succesvol samenwerken op de werkvloer
Stap 2: Breng je team samen
Algemene gegevens, zoals ontwikkelingen in het vak en je klantenbestand deel je via een intranet van SharePoint. Maar je geeft individuen uit hetzelfde team ook samen een platform. Een SharePoint-site waar werkgroepen, zoals je communicatie-afdeling, HR-medewerkers of IT-team met elkaar samenwerken. Zo weten de teamleden waar zij geplande trainingen en vakgerelateerd nieuws kunnen vinden.
Stap 3: Werk succesvol samen in de cloud
Werk online aan je einddoel. Met Office 365 werk je met meerdere mensen aan een document . Start de discussie over een rapport in een Word-document via OneDrive, door iedereen tegelijkertijd de kans te geven om er opmerkingen bij te plaatsen. Of verzamel behaalde resultaten in een online Excel-sheet. Het feit dat alle informatie voor genodigden direct beschikbaar is, zorgt ervoor dat werknemers betrokken blijven en motiveert om interactie met elkaar te zoeken.
Stap 4: Altijd en overal verbonden
Mensen krijgen ruimte, vormen een team en werken samen in de cloud. Alle informatie over de sector, het bedrijf, de werknemers en klanten vind je veilig terug via onlinesoftware van Office 365. Waar je ook bent, je communiceert met elkaar via Outlook, OneDrive, SharePoint, Yammer of Skype for Business. Mail, video of chat. Het is maar net wat jij als persoon of je team het meest prettig vindt (samen)werken…
Wenst u meer uitleg over Office 365? Contacteer ons via [email protected]