Terug naar overzicht

Ons bezoek aan het befaamde DELL Solution Center in Limerick

Vorige week bracht ik samen met een aantal EuroSys-collega’s een tweedaags bezoek aan één van de befaamde Solution Centers van DELL in het Ierse Limerick.

Groepsfoto EuroSys bezoek Dell Solution Center in Limerick

Solution Centers zijn eigenlijk een netwerk van technische centra verspreid over de hele wereld. Klanten krijgen er toegang tot hypermoderne labo’s uitgerust met de laatste nieuwe snufjes. Ze zitten aan tafel met een team van technici en solution experts in servers, storage en networking. Met demonstraties, white boards en (eventueel) een proof of concept testen ze of de uitgewerkte oplossing aansluit bij de behoeften van de onderneming.

Dag 1

Al vroeg in de ochtend carpoolden we met ons drieën naar Zaventem, in de namiddag kwamen we toe in Limerick. Na het vriendelijke onthaal en een korte lunch gingen we meteen van start met een kennismaking tijdens een round table. We overliepen de agenda van de komende dagen in grote lijnen en bekeken bepaalde zaken meer in detail. Vervolgens ging het over de behoeften en uitdagingen van onze klanten. In een eerste workshop werd er dieper ingegaan op het SC portfolio (vroeger ook wel Compellent genoemd) en de recentere maar ook bij onze klanten immens populaire SCv SAN.

De “Hyper-Converged”-oplossing van Nutanix en Dell kwam ook aan bod. De bloeiende samenwerking die een tweetal jaar geleden startte, begint nu echt op kruissnelheid te komen.  De oplossingen worden stilaan betaalbaar. Concreet? Gemiddelde maar gedurfde terugverdientijden van 7,5 maand (met een lagere TCO van 58%).   

Dag 2

Alweer een drukke agenda met sessies en demo’s over onder meer de nieuwste mogelijkheden van OpenManage software. Concrete toepassingen om het leven van de systeembeheerders te vergemakkelijken en de business vooruit te helpen.

Tijdens een uitgebreide rondleiding door het gebouw kregen we meer uitleg over het “Internet of Things”, kortweg IoT.  In het IoT gaat het om het verzamelen, verwerken en interpreteren van data. Dat gebeurt door apparaten (of dingen) uit te rusten met sensoren die met elkaar in verbinding staan. 
Voorbeeld? Als antwoord op een interne oproep voor innovatieve, groene ideeën kwam het IoT-team in Limerick samen met een aantal amateur-imkers. Het idee? Een bijenkorf voorzien van draadloze sensors. Die meten de klok rond de CO2-concentratie, het zuurstofgehalte, de temperatuur en de vochtigheid van de korf. Real-time data die trouwens gedeeld worden met verschillende programma’s rond bijenonderzoek. We volgden het allemaal live op een scherm. 

Kernboodschap na twee dagen in het Solution Center van DELL? De fabrikant wil zijn expertise aanwenden om complexe IT-vraagstukken in vertrouwen op te lossen. En DELL doet dat graag samen in partnership met EuroSys.

Koen Hendrikx
Teamleader Account Managers

Koen Hendrikx
Tel +32 11 24 69 47 | Gsm +32 474 96 36 15
[email protected]