Terug naar overzicht

Uitgetest: Cloud PBX

Heeft u er al eens bij stilgestaan hoe belangrijk uw telefooncentrale is? U moet niet alleen met uw klanten kunnen communiceren, maar ook uw medewerkers nemen regelmatig de telefoon om met elkaar te spreken. Naast de traditionele centrale op locatie, is de cloud telefooncentrale aan een stevige opmars bezig.

Bij een telefooncentrale in de cloud spreken we van cloud PBX. PBX staat voor Private Branch Exchange en is dus een privé telefoonnetwerk dat binnen een bedrijf gebruikt wordt en alle telefoonverkeer stuurt.

Ook een cloud PBX heeft verschillende functionaliteiten. U kan er bijvoorbeeld een gesprek mee in wacht zetten of een gesprek doorverbinden naar een intern toestel. Ook de voicemail is geïntegreerd in de cloud telefooncentrale en kan zo ingesteld worden dat hij in bepaalde situaties in werking treedt. Deze functionaliteiten zijn eenvoudig te beheren en aan te passen.

viop telefooncentrale via eurosys

Zoals u merkt, werkt een cloud PBX grotendeels hetzelfde als een telefooncentrale op locatie. Toch heeft cloud PBX nog enkele belangrijke voordelen.

  1. Een telefooncentrale in de cloud maakt een installatie van een telefooncentrale bij u op kantoor overbodig. Het enige wat er moet gebeuren, is de telefoon aansluiten op uw bestaande internetaansluiting. Vervolgens zal uw EuroSys technieker de centrale in de cloud configureren naar uw behoeften.
  2. De implementatie kan vanop afstand gebeuren, dus er moet geen technieker naar uw bedrijf komen. Dat bespaart u dan weer tijd en geld.
  3. U moet geen plaats in uw bedrijf voorzien voor een fysieke telefooncentrale. Een internetverbinding volstaat bij een cloud PBX.
  4. Cloud PBX maakt het heel eenvoudig en flexibel om thuiswerkplekken te integreren. Gedaan met problemen met de telefooncentrale als u thuis of op een andere locatie wil werken.​
  5. Bedrijven met meerdere locaties profiteren zeker van cloud PBX, aangezien zij geen extra hardware moeten voorzien. Dankzij cloud PBX zijn alle vestigingen verbonden door één grote telefooncentrale.
  6. Met een cloud telefooncentrale heeft u een maandelijkse kost in plaats van één grote investering. U koopt alleen de toestellen samen met een abonnement voor de cloud infrastructuur.
  7. Het aantal gebruikers is gemakkelijk te schalen. Start er een nieuwe medewerker in uw bedrijf? Dan kan er op eenvoudige wijze een toestel bij geplaatst worden.
  8. Over updates moet u zich geen zorgen meer maken. De centrale zal steeds up-to-date zijn. Zo vermijdt u hoge kosten als u na lange tijd ineens een update nodig heeft.

Wat heeft u nodig voor een cloud PBX?

VOIP Telefoontoestellen

Om te kunnen telefoneren heeft u een softphone, VOIP-toestel of smartphone app nodig.

Een softphone is een applicatie die op uw pc of laptop wordt geïnstalleerd. In combinatie met een headset, is dit een volwaardig telefoontoestel. 

cloud telefonie via eurosys

Het is tevens mogelijk om uw smartphone als toestel te gebruiken, verbonden aan de cloud PBX door middel van een app. Wanneer u via de app telefoneert, zal er uw vast nummer uitgestuurd worden en dus ook zichtbaar zijn voor degene die u opbelt. 

Een andere mogelijkheid is gebruik maken van VOIP-desktoptoestellen. Deze toestellen hebben een netwerkaansluiting om zo over uw IT-netwerk een verbinding te kunnen maken met de cloud centrale.

Internetverbinding

Een standaard internetverbinding, die reeds aanwezig is, volstaat om gebruik te kunnen maken van onze cloud telefonie oplossing.

Provider

Om te kunnen telefoneren, is het noodzakelijk dat de gesprekken via een provider verlopen.
Wij voorzien voor u de meest voordelige en kwalitatieve oplossing hiervoor en verbinden deze op uw cloud centrale.

Onze cloud PBX oplossing is zeer interessant voor bedrijven die voor het eerst met een telefooncentrale gaan werken of wensen over te schakelen naar een stabiele en bewezen telefooncentrale. Met eenvoudige middelen kunnen oplossingen van iedere installatiegrootte opgezet worden.

cloud pbx via eurosys

Onze test

Omdat we zelf eerst willen uittesten wat we verkopen, nemen we de proef op de som en hebben onze medewerkers deze PBX zelf in gebruik genomen.

Wat waren onze bevindingen?

Ons Internal Sales Team ging met de cloud PBX  aan de slag. Zij voeren enorm veel telefoongesprekken per dag, zowel intern als oproepen van en naar klanten. Daarom zijn zij de ideale personen om deze PBX te testen. Over hun bevindingen tijdens de test kunnen we kort zijn: de telefooncentrale in de cloud werkt perfect en zonder problemen. Ook qua gebruiksgemak zijn ze enthousiast en kunnen ze het zeker iedereen aanraden.

Conclusie

De cloud PBX is het ideale instrument voor bedrijven die willen genieten van de voordelen van een telefooncentrale, zonder de grote investering. De eenvoudige schaalbaarheid en het optimaal gebruiksgemak krijgt u er zo bij. Met de cloud PBX bent u altijd en overal bereikbaar.

Is Cloud PBX ook dé oplossing voor telefonie in uw bedrijf? Of wenst u graag nog meer informatie of een offerte op maat? Contacteer dan onze Telecom Consultant, Bert Vanstreels. Hij geeft u graag uitgebreid advies zodat u volop kan genieten van de voordelen van cloud telefonie.

Meer informatie over ons aanbod telefonie vindt u ook in onze brochure.